معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

خانه B10 از گروه ورنر سبوک؛ ساختمانی با ظرفیت تولید انرژی بالاتر از حد نیاز



ساختمانی به نام بی ۱۰ (B10 house) در مرکز شهر اشتوتگارت آلمان هرچند در ظاهر مانند یک ساختمان اداری معمولی به نظر می رسد، اما در واقع نقطه اوج بهره وری و تولید انرژی را نمایندگی می کند. بر روی سقف این ساختمان صفحات حرارتی خورشیدی قرار گرفته اند و سیستم گرمایش و الکتریسیته بسیار منظمی دارد که بیشتر از نیازش انرژی تولید می کند. این ساختمان برای تولید ۲۰۰ درصد انرژی طراحی شده است و مسئولان آن امیدوارند ظرف یک سال آینده به این هدف دست یابند.

فرانک هاینلین، نماینده انستیتو پایداری انرژی اشتوتگارت می گوید: "برای من مهمترین امر درباره این پروژه هوشمندی و کنش متقابل نرم افزاری است که ما در اینجا استفاده می کنیم. این پروژه چندان به سخت افزار و مواد و ساخت و ساز مربوط نمی شود، هرچند اینها هم اهمیت دارند. اما واقعا این امر حقیقت دارد که این ساختمان برای ما فکر می کند و به ما کمک می کند دست به توزیع انرژی در این منطقه بزنیم." این ساختمان مجهز به نرم افزاری ویژه است که برای هماهنگ کردن امور مختلف طراحی شده است.

نتایج به دست آمده از این نرم افزار بسیار امیدوارکننده است: ساختمان به اندازه کافی الکتریسیته مازاد تولید کرده است و می تواند ضمن تامین انرژی یک خودروی الکتریکی، وظیفه گرم کردن یک موزه نزدیک به خود را نیز برعهده بگیرد و همچنان مقدار الکتریسیته مازاد خود را به شبکه عمومی منتقل کند. به گفته سازمانی غیر دولتی و بین المللی به نام "شبکه جهانی عملکرد ساختمانها" (The Global Buildings Performance Network) که در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش ساختمانی فعالیت می کند، بهره وری انرژی آینده بخش ساخت و ساز را شکل می دهد.

پیتر گراهام، مدیر اجرایی سازمان غیر دولتی "شبکه جهانی عملکرد ساختمانها" می گوید: "بخش ساختمانی ۳۰ درصد از تقاضای جهانی برای انرژی و ۲۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را نمایندگی می کند. برای صرفه جویی در ساختمانها و همچنین کمک به کاستن از گرمایش زمین، باید اطمینان حاصل کنیم که بخش ساختمان می تواند به سمت بهترین شیوه ها حرکت کند."

طراحی ساختمان بی ۱۰ بر اساس مفهوم "سه صفر" صورت گرفته است به این معنا که میزان انرژی، انتشار گاز گلخانه ای و اتلاف باید صفر باشد. از این ساختمان در حال حاضر به عنوان آزمونی برای طیفی از خانه های متصل به اینترنت و فنآوری های پایدار استفاده می شود.