معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

بازسازی طراحی داخلی هتل موندریان لندن از تام دیکسون


طراحی داخلی هتل موندریان لندن از استودیو دیزاین ریسرچ با مدیریت هنرمند خلاق، تام دیکسون، در اوایل سال جاری به اتمام رسیده است. ساختار اصلی این هتل که در ساحل رودخانه تیمز قرار گرفته است، توسط معمار امریکایی وارن پلتنر در دهه 1970 طراحی گشته است که بیشتر با طراحی بوش کروز شناخته شده می باشد.

با فرمی دریایی، هتل زیبایی های یک کشتی اقیانوس اطلس سال 1920 را با نمایی از روکش مسی، در خود جای داده است. یک ماتریکس از فلز روکش در تمامی طراحی داخلی این هتل، گسترده شده است و از فریم درب های هر اتاق خواب آغاز شده و در نهایت به شکل گیری بار روی بام اب چشم اندازی گسترده از پایتخت بریتانیا، ختم می گردد.

این طرح با 359 اتاق، شامل مبلمان های سفارشی با پالتی متنوع از رنگ های غنی می شود که در تضاد کامل با دیتیل های فلزی قرار گرفته اند. حهت تکمیل بستر طراحی همچون کشتی، در حمام ها از ترکیبی از آینه هایی استفاده شده است که همچون پنجره های عرشه کشتی می باشند.


  ادامه مطلب ...

توصیه های مهم برای طراحی باغ ژاپنی


طراحی باغ ژاپنی فقط یک باغ ایالتی ساده با تعدادی بوته، گل و یک نیمکت به همراه یک مجموعه میز و صندلی های بیرون از خانه نیست. باغ ژاپنی قوانین خاص خود و همچنین ویژگی های مخصوص و ویژه ای دارد،که باید رعایت شود. اگر شما یک طرفدار حقیقی فرهنگ ژاپنی هستید بهتر است به برخی نکات کوتاه و در عین حال مفید برای طراحی باغ دوست داشتنی و روحانی خود توجه کنید.

قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید هر طراحی ویژه باغ ژاپنی به شدت با طبیعت در ارتباط است. همه چیز در طراحی فضاهای، خارجی باید بیان کننده ی ایده های قطعات، مبلمان و دکورهای ساخته شده ی انسان باشد. به طور مثال اگر شما می خواهید یک حوضچه آب را جایگذاری کنید بهتر است به جای یک دریاچه یک برکه یا آبشار تزئینی خلق کنید و به جای دست و پنجه نرم کردن با ستون های مرمری عتیقه کافی است تعدادی سنگ رودخانه ای را به روش فنگ شویی در کنار هم قرار دهید.

چیزی که به راستی در طراحی باغ ژاپنی مورد توجه قرار می گیرد، تعادل است. هیچ چیز نباید خیلی زیاد باشد؛ در عین حال هر کمبودی در باغ شما آن را ناقص و نازیبا می کند. به همین خاطر است که قبل از تزئین و مبلمان کردن باغ ژاپنی خود باید پارامترها و اندازه گیری ها را با برنامه هنری خود و چیزهایی که شما برای قرار گیری در باغ خانه خود در نظر دارید، بسنجید.


  ادامه مطلب ...

بلندترین باغ عمودی مسکونی جهان در سریلانکا ؛ معماری پایدار با استفاده از سیستم های خودکفای داخلی


همکاران میلروی پررا، در پروژه ای مشترک با مهندسین ماگا، بلندترین باغ عمودی مسکونی دنیا در راجاگیریا، در سریلانکا را طراحی نموده اند. برج کلیرپوینت، با 164 آپارتمان که در 46 طبقه قرار گرفته اند، تنها 10 کیلومتر با مرکز کلومبو فاصله دارد. با چشم اندازی به رودخانه ای منشعب از دریاچه دیاوانا در کته، تراس های پر درخت این برج، به طور کامل با سیستم های آبیاری خودکفای داخلی، آبیاری می گردند.

بنا به گفته ی معمار پروژه، این برج با هدف پیشبرد و ترقی زندگی شهری و تعادل میان طبیعت و محیط اطرافش، پیشگامی در سکونتگاه های پایدار در سریلانکا خواهد بود و تمرکز اصلی طرح بر این بوده است که آپارتمان ها، احساس زندگی در سطح زمین را داشته باشند. اقداماتی نیز جهت کاهش مصرف انرژی برق و آب، همچون استفاده از انرژی خورشیدی جهت فضاهای عمومی، در این طرح، نظر گرفته شده است.

یکی از دلایل اصلی گرم شدن بیش از حد خانه های مسکونی در سریلانکا، این واقعیت است که پنجره های گسترده ی واحدهای مسکونی، نور خورشید را به طور مستقیم به داخل هدایت می نمایند. برای جلوگیری از این اثر و مقابله با آن، کلیه ی پنجره های این برج به نحوی طراحی شده اند که نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت نمی کنند. این امر، به واسطه ی تغییر بالکن های معمول خانه ها، به تراس های بزرگ و سبز محقق گشته است. این شاخصه، علاوه بر ایجاد سایه ی بیشتر، محوطه هایی جهت تفریح های خارج از خانه، برای ساکنین بوجود آورده است.

هنگامی که گرمای واحدهای مسکونی با توجه به قرار نگرفتن در معرض نور خورشید، به حداقل رسیده، حجم سیستم های هوای مطبوع نیز کاهش یافته است و نیاز به انرژی کمتری جهت خنک نمودن محیط می باشد.علاوه بر این، تمامی آپارتمان ها به دلیل موقعیت قرارگیری شان، به منظور خنک نمودن فضاهای داخلی، از تهویه مناسب برخوردارند.

گیاهان کاشته شده در تراس ها، به این ساختمان، نمایی منحصر بفرد خواهند بخشید. اما استفاده از گیاهان، جز زیباشناسی، دلایل عملی دیگری را نیز شامل می گردد. گیاهان یکی از عوامل جذب طبیعی صدا می باشند و استفاده از آن ها، می تواند صداهای محیط مسکونی، چه داخلی و چه خارجی را جذب نماید. فضای سبز علاوه بر این باعث خنک شدن محیط و ایجاد سایه می گردد و گرمای ایجاد شده در کف تراس را به خوبی جذب کرده و مانع از انتقال آن به فضاهای داخلی می گردد. این فضای سبز متراکم با تولید اکسیژن در طول روز، می تواند به پاکیزگی هوای آپارتمان شما، کمک نموده و از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری نماید.

در طراحی فضاهای سبز این برج، امکان کاشت و نگهداری از گیاهان متعلق به ساکنین نیز در نظر گرفته شده است.یک سیستم آبیاری قطره ای خودکار، در سراسر ساختمان گنجانده شده است تا ساکنین نیازی به آبیاری گیاهان نداشته باشند. این سیستم آبیاری قطره ای، میزان آب کمتری نسبت به سیستم های آب پاش مصرف می نماید.

پنل های خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام، انرژی کافی جهت امکانات رفاهی از قبیل روشنایی و نورپردازی لابی و بخش های عمومی، آسانسورها، سیستم بازیافت آب مصرف شده، سیستم تصفیه آب فاضلاب و سایر خدمات عمومی را تامین می نماید. انرژی مازاد تولید شده از طریق این پنل ها به سیستم برق منطقه فروخته خواهد گشت.

یکی از پرمصرف ترین بخش های استفاده از آب در خانه، سیفون ها می باشند. در تلاش برای کاهش آب مصرفی این برج، آب استفاده شده در دوش ها و سینک های دستشویی، جمع آوری گشته و به وسیله ی یک سیستم تصفیه، به آبی با BOD 10 ( ضریبی برای تشخیص میزان اکسیژن موجود در آب ) تبدیل می گردد؛ این آب با آب باران جمع آوری شده مخلوط شده و به سیفون ها فرستاده می شود و همینطور در سیستم آبیاری قطره ای گیاهان استفاده می گردد.

انتظار می رود که این پروژه ی مسکونی پایدار تا پایان سال 2015 به اتمام برسد.


 

ادامه مطلب ...