معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

مرکز حیدر علی اف با طراحی زاها حدید ؛ برنده جایزه بهترین طراحی سال 2014


مرکز حیدر علی اف در باکو، آذربایجان موفق به کسب جایزه " بهترین طراحی سال 2014 " گشته است. این ساختار سینوسی که توسطزاها حدید طراحی و به اتمام رسیده است؛ اولین پروژه ی معماری می باشد که توانسته است این جایزه را در طول هفت سال فعالیت آن، کسب نماید. این موسسه از تاریخ 25 آگوست 2014، به بررسی نامزدهای دریافت این جایزه طراحی مشغول بوده است.


  

زاها حدید، اولین زن برنده ی این جایزه گفته است: " ما از دریافت جایزه بهترین طراحی سال، بسیار خوشحال و مفتخریم. صفحه ی پلازای خارجی مرکز حیدر علی اف، اوج می گیرد و پایین می آید تا رویدادهای اجتماعی میان خود را تعریف نماید و با خوش آمدگویی، بازدیدکنندگان را به درون ساختمان دعوت نماید. این یک انداسکیپ معماری با کانسپت جریان فضایی پیوسته است که تحقق یافته و به واقعیت بدل شده است تا نوع کاملا جدیدی از یک فضای مدنی را برای این شهر ایجاد نماید."

اکو اشون، رئیس هیئت داوران این جایزه گفته است: " این ساختمان زیبا، الهام بخش و واضحا یک نبوغ منحصر بفرد است و ما فکر می کنیم که یک قطعه معماری ماندگار خواهد بود. "

کیم کولین، یکی از داوران نیز اضافه نموده است : " یک معماری بزرگ به یک کارفرمای بزرگ، فناوری، دید عمومی، لنداسکیپ و زمان مناسب نیاز دارد. هیئت داوران احساس کردند که برای دفتر زاها حدید، این یک لحظه ی اوج در مجموعه ی کاری او و نشانه ای از بلوغ بین المللی ست. داوران بر روی این طرح، با شور و شوق به استدلال بر علیه و یا طرفداری از آن پرداختند؛ اما در نهایت ما به این توافق رسیدیم که این پروژه، سزاوار احترام است. این معماری برای سال های بسیاری مورد بحث و گفتمان خواهد بود."،








 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد