معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

هتل صنایع دستی یوننان در چین از کنگو کوما


ساخت هتل یوننان با طراحی کنگو کوما به پایان رسیده است و این طرح می تواند محل اقامت لوکسی برای میهمانان محلی، ملی و بین المللی در چین جنوبی باشد. این پروژه دارای امکاناتی چون استخر و اسپا می باشد و علاوه بر آن شامل تعدادی ویلای خصوصی ست که در دامنه ی کوه و مشرف به دهکده واقع شده اند.

با استفاده از روکش چوب و روکش فلزی نیمه شفاف، این پروژه رابطه ای نزدیک با " مرکز تجاری یوننان " مجاور آن دارد که آن نیز طراحی کنگو کوما می باشد. با این حال، این هتل 10 هزار متر نربعی در تضاد با همسایگی خود، به صورت مجموعه ای از حجم های مجاور در لندسکیپ خود گسترش یافته است. یک استخر منحنی شکل در میان دو سازه ی طرح کشیده شده است و به طور همزمان، نقش یک جدا کننده و یک متحد کننده را ایفا می نماید و به ساختمان اجازه می دهد تا به طور طبیعی تر، فضا را اشغال نماید.

 

ادامه مطلب ...

یادمان ملی هولوکاست در اتاوا؛ روایت قطعه وار یک رویداد تاریخی


این طراحی با همکاری معماران ران آراد و همکاران دیوید آجای با استراتژی های هنر آی ان سی و پروژه ی هنر تاتار تولید شده است. رویارویی با چالش و مسئولیت تولید یک یادمان عمومی که یک مجموعه ی مشترک از تجربه های مربوط به هولوکاست و تجارب بازمندگانی که به شکل انتزاعی یا ساده تحریک به جنگ شده اند، را تداعی می کند. این رویدادها در فاصله ای بسیار دور از خاک کانادا که هم اکنون به خاطره ای زنده بدل شده، اتفاق افتاده است.

در ایده پردازی از محتوای مستقیماً ادبی یا نمادین اجتناب شده است. این طرح بر اساس یک آرایش از دیوارها یا ورقه های باریک با 14 متر ارتفاع و 20 متر طول و با 120 سانتی متر فاصله به شکلی که صرفاً بازدید کننده ها بتواند پشت سر هم از آن بگذرند، از یکدیگر قرار گرفته اند. گذر از این یادمان یک تجربه ی مشترک صرفاً از یک فاصله در نگاهی به گذشته است. در اینجا 23 ورقه ی بتنی بافت دار، بند بند و رنگی چیده شده اند.

22 مسیر استعاره از هر کشوری که در آن جوامع یهودیان در دوران هولوکاست نابود شده اند، را روایت می کند. تأثیر ترکیبی این قطعات یک اثر متقابل مابین ضعف و قدرت، انسجام و تکه تکه شدگی است. مسیرهای باریک به واسطه ی حرکت موج وار دره مانندی که در قسمت بالایی قاب بندی شده، چشمها را به سمت بالا می کشاند.


  ادامه مطلب ...