معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

ایستگاه راه آهن افراگولا در ناپل از زاها حدید ؛ ادامه ساخت و ساز پس از دو سال توقف


ساخت و ساز ایستگاه افراگولا در ناپل ایتالیا، با طراحی زاها حدید دوباره از سر گرفته می شود. این پروژه که اولین بار در سال 2003 آغاز گردید، در سال 2012 پس از نگرانی هایی بر سر بودجه، ساخت آن به حالت تعلیق درآمده بود. در جلسه ی اخیر آر اف آی، شرکتی که شبکه راه آهن ایتالیا را از آن ِ خود دارد، تصمیم گرفته شده است که ساخت این ایستگاه، مجددا ادامه پیدا کند.

مجموعه ی این ایستگاه جدید، در سه کیلومتری شمال مرکز شهر قرار گرفته است و پیش بینی شده که به عنوان یک نقطه عطف شهری معاصر و یک پیش درآمد و تسریع کننده ی توسعه آینده ی این منطقه، عمل نماید. زبان معماری این طرح، نشان دهنده ی یک مفهوم مناسب از جنبش با استفاده از حرکتی پویا از شیشه و بتون می باشد.

این پروژه، دروازه ی جدیدی برای ورود به ناپل خواهد ساخت؛ یک منطقه ی تبادل حمل و نقلی که شهر را به راه آهن سریع السیر تی ای وی متصل خواهد می نماید. کانسپت اولیه این طراحی، ایجاد یک پل گسترده بوده است تا تمامی خطوط راه آهن را به هم متصل سازد و با فرمی همچون پل های عابر پیاده، هر دو سمت ایستگاه را به هم متصل کند.

 

  ادامه مطلب ...

هتل فیرا در بارسلونا از ژان نوول ؛ کنتراست سفید و سیاه در نمایی از برگ درختان


آتلیه ژان نوول، ساخت هتل رنسانس فیرا در بارسلونا را به اتمام رسانده است؛ مجموعه ای شامل دو برج 27 طبقه، که ارتفاعش به 110 متر می رسد. در همکاری با شرکت اسپانیایی ریباس و ریباس، این طرح با نمای مشخص خود، شناخته خواهد گشت که از پنجره هایی به شکل یرگ شکل گرفته است.

این زمینه ی طبیعی در طراحی های داخلی هتل نیز جان می گیرد و بخش هایی از هتل به پوشش گیاهی طبیعی و درختان خرما اختصاص یافته است. این باغ های عمودی که از طریق آتریوم مرکزی ساختمان به هم متصل می گردند، نور طبیعی و تهویه هتل را نیز میسر می کنند. در بالای این برج ها، یک فضای تفریحی رو باز به همراه یک استخر، رستوران و بار لوکس، چشم اندازی 360 درجه از شهر را ارائه می دهد.

در نمای خارجی، کنتراست سایه و سفید، یک نمای تازه را به بلوک های اطراف ارائه می دهد. این کنتراست در فضاهای داخلی 357 اتاق این هتل، نیز ادامه می یابد و دیوارهای سفید اتاق های لوکس میهمانان را در کنار فضاهای عمومی تر با پالتی از رنگ سیاه قرار می دهد. این پروژه ی گسترده شامل 11 اتاق کنفرانس .دولار در یک طبقه، پارکینگی با گنجایش 140 خودرو و یک سالن تناسب اندام با استخری سرپوشیده نیز می گردد.


 

ادامه مطلب ...

زیستگاهی تندیس گون در دامنه ی کوه های اتریش


طرح پیش رو بر  دامنه ی کوه در جایگاه یک عنصر مجرد نشسته، و با باغی بزرگ در زمین های اطراف ادغام شده است. پیکره ی اصلی ساختمان شامل دو عنصر مطرح شده بر روی شیب شمال و جنوب می باشد. یک فضای باز و مرتفع بین عناصر تولید شده در قامت ماحصل حرکت افقی ساختمان ورودی و گشودگی مرکزی را شکل داده است. ساختمان هم راستای خیابان شامل یک زیرزمین، طبقه ی همکف و اول می باشد. تراس جلویی ساختمان مستقیماً به باغ و استخر دسترسی دارد.

در نمای جنوبی ساختمان فضایی برای مهمان و بازی بچه ها، و در جهت شمال اتاق خواب اصلی با تراسی در جلوی آن قرار گرفته است. ساختمان از ساختاری بتنی ساخته شده، سازه ی طبقات بر پایه ی ستون قرار گرفته و با یک چارچوب فلزی تقویت شده است. نماهای ساختار اصلی ساختمان با طبقه به سقف و شیشه سرهم بندی شده است. دیوارهای شیشه ای تا حدودی با سنگ آهک پرتغالی پوشیده شدند. بام در قامت غشا سقف طراحی شده، و قسمت بیرون زده ی آن در جهت شمال ورودی را می پوشاند.

در فضای داخلی نور، رنگ و کیفیت مواد غالب بر فضا است. شومینه با بلوک های بتنی بر اتاق نشیمن تأکید دارد. پلکان گشوده به مثابه یک طرح دو سطحی متصل شده به تمام بخش های خانه عمل می کند. در طبقه ی اول یک چشمه ی آبگرم 40 متر مربعی با جکوزی و اتاق تعویض لباس جای گرفته، اینها دو عملکرد را با یکدیگر ترکیب کرده، و یک چشم انداز خارق العاده را ارائه می دهند. باغ و استخر به یک جلوخان و مستقیماً به خانه متصل شده است.


 

ادامه مطلب ...