معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

اصول فنگ شویی در معماری

 فنگ شویی (Feng shui) به معنای لغوی “باد آب”، بخشی از فلسفه طبیعت در چین باستان است. در بسیاری از موارد فنگ شویی به عنوان نوعی غیبگویی از روی مشاهده نشانه های طبیعی و زمینی و همچنین ویژگیهای جغرافیایی معنا شده است، اما درواقع فنگ شویی به معنای درک ارتباط میان طبیعت و وجود انسان است به طوریکه به ما کمک میکند با محیط اطراف خود یکی شده و با آن هماهنگ باشیم.

در دوران باستان و همچنین در حال حاضر، فنگ شویی به عنوان کان-یو (Kan-Yu) به معنای “قانون آسمان و زمین” شناخته شده است. در کلاسهای فنگ شویی جدید، برای دستیابی به هماهنگی با محیط زندگی، روشهای قدیمی ساخت، قرار دادن و چیدمان فضا آموزش داده میشود.

 

فنگ شویی نوعی نظم است که با بسیاری از روشها و فنون طراحی و معماری امروز سازگار است. فضا، آب و هوا، ستاره شناسی و نیروی جاذبه زمین از جمله اجزاء اولیه سازنده فنگ شویی هستند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که عوامل علمی غیر قابل توضیح در این مکتب نقش دارند و فنگ شویی را نوعی هنر متافیزیکی میدانند. کسانی که قوانین فنگ شویی را در زندگی خود رعایت کرده اند نیز، بر تاثیر آن بر سلامت، ثروت و روابط شخصی خود تاکید کرده اند.

 

فنگ شویی به طور محسوسی وابسته به این طرز تفکر است که زندگی همراه با طبیعت و نه در مقابل آن، نوع زندگی مناسب برای انسان و محیط اطراف اوست. یکی دیگر از نکات مهم در فلسفه فنگ شویی این است که زندگی ما به شدت تحت تاثیر محیط فیزیکی و احساسی اطرافمان قرار دارد.

 

واضح است که اگر ما خود را در میان نشانه ها و سمبلهای مرگ، تحقیر و بی تفاوتی نسبت به زندگی و طبیعت، اصوات ناهنجار و شکلهای دیگر زشتی محصور کنیم، در این روند بیش از هرچیز زندگی خود را مختل خواهیم کرد. در مقابل اگر محیط زندگی خود را با زیبایی، ملایمت، مهربانی، همدلی، موسیقی و دیگر جلوه های شیرینی زندگی پر کنیم، از زندگی و محیط زیست خود تجلیل کرده ایم.


  ادامه مطلب ...

طرح پیشنهادی مهندسین مشاور موج نو در رقابت طراحی پاویون ایران در اکسپو 2015 میلان


طرح پیشنهادی شرکت مهندسین مشاور موج نو، یکی از هشت طرح لیست برگزیده ی رقابت طراحی پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان می باشد که ماهیت و جوهره ی ایران را در فرم هایی ارگانیک به نمایش گذاشته است.

شعار اصلی اکسپو 2015، " تغذیه زمین ، انرژی برای حیات "، شناخت طراح از آثار و نشانه های پخت غذا در فرهنگ، ادب و هنر ایرانی را در کنار هم آورده است. کانسپت ایده ی طرح معماران موج نو، باغ ایرانی، بازتابی از چرخه حیات یک درخت ست: ارگانیسم زنده ای که از خاک تغذیه می کند، رشد می کند و شکوفه می دهد، پیش از آن که مردم را تغذیه کند، در سراسر زمین گسترده شود تا حمایتش را اثبات نماید.

به عقیده ی معماران این اثر " درخت، محیطی دلپذیر را در زیر سایه خود پیشکش می کند، تهویه طبیعی را تامین می کند و در روزهای بارانی میلان، به سرپناه بدل می گردد." " پاویون ایران بایستی تصویری جذب کننده از تمدن پرقدمت خود، هنر، ویژگی های تاریخی و حوادث فرهنگی همراه با ارتباطی نزدیک با کشاورزی، غذا و تکنولوژی باشد."

" برای یادآوری ساختار گنبدها و تکنیک های مختلف گذار از اشکال چندضلعی و هندسی به دایره در آثار تاریخی ایرانی، ما بر آن شدیم تا با استخراج و استفاده از الگویی پارامتریک از گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان، به بازی درونی نور و سایه و یکپارچه سازی معماری با ساختار آن بپردازیم. "

" به عنوان پیامدی از قوس های متداوم و فضای باز در کنار جریان آب، تهویه طبیعی در سراسر پاویون بوجود می آید. در همین حال، آب باران نیز جمع آوری شده و در مخزنی نگهداری می شود تا فیلتر شده و در قسمت های پایین تر پاویون توزیع گردد تا مورد مصرف قرار گیرد. پنل های خورشیدی بر روی سقف قرار گرفته اند تا با دریافت مقدار بیشتری از نور خورشید به تامین درصد بالایی از انرژی مورد نیاز غرفه کمک نمایند."

  ادامه مطلب ...