معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

هم نشینی ابژه ی معاصر و کهنه در نوزیستگاه روستایی


در تپه های سبز استرزینگ ایتالیا شرکت ایتالیایی- اتریشی معماران برگمسترولف یک خانه و سونا در قامت دو ساختمان منفرد در ستایش یک نمازخانه پیش موجود ساخته اند. این بنا درون یک توپوگرافی شیب دار جای گرفته است. ساختارها فرم های منحصر به فرد و مصالح را مادامی که یک دیالوگ به واسطه ی مجاورت و عناصر تکرار شونده در هر ساختمان تولید می شود را حفظ می کند.

این خانه یک طراحی معاصر در تضاد با ساخت بناّیی نمازخانه با استفاده از مخلوطی از شیشه، فلز خام، سنگ بنایی و تخته کوبی ارائه می دهد. سکونت سنتزی از معماری بومی در محله های نزدیک این منطقه و استفاده از مصالح سنتی همسایگی ها در مسیری نوآیین می باشد. فضای داخلی با مصالحی خشن - نمایش تخته کوبی ها – از بتن، وسایل فولادی، دیوارهای سنگی و خشن ترکیب شده، و کف پوش چوبی فضای دنجی را توسط گشودگی های مختلف، نور طبیعی و چشم اندازهای جذاب بر روی دره تولید کرده است.

  ادامه مطلب ...

مسجد کانسپچوال از معماران مانچو


دفتر استانبولی معماران مانچو ، اولین تصاویر طرح پیشنهادی خود را برای رقابت در " طراحی مفهومی در معماری مسجد " که توسط شهرداری شهر قیصریه در ترکیه برگزار گشته را ارائه داده است. در این طرح ، با حفظ اصل استفاده از یک حجم بزرگ منفرد ، یک فرم سلب دیگر جایگزین گنبد همیشگی در مساجد شده است : یک مکعب شیبدار .

" کعبه " ، مقدسترین مکان برای همه مسلمانان جهان است ؛ محلی که همه دعاگویان بر گرد آن می چرخند و نشانی ست از سادگی و خشوعی که به مسلمانان توصیه شده است. این نقطه شروعی برای طراحی این حجم مکعبی مابل بوده است تا پلانی مستطیل شکل را حفظ کند که از اصول اساسی برنامه ریزی برای خطوط پیوسته نماز است. دگرگونی ایجاد شده در حجم از حرکات خم شدن و سجده در نماز بدست آمده است و سطوح متعلق به نمازکزاران ، با اختلاف ارتفاعی در کف به سمت قبله هدایت می شوند.


  ادامه مطلب ...

مسجدْ مرکز خرید اونیو؛ زاها حدید و فضای منفی در پرداختی مذهبی


کویت اخیرا، طراحی مسجدی را به معمار سرشناس زاها حدید سفارش داده بوده که قسمتی از طراحی فاز سه مرکز خرید اونیو بوده است. مسجد مرکز اونیو در کنار منطقه صنعتی الرای کویت، در امتداد جاده اصلی پنجم ، در مرکز خریدی به همین نام قرار داشته است. اما بنظر می رسد به دلایل نامعلومی از ساخت این بنا صرف نظر شده است و این طرح گامی پیشتر از یک کانسپت اولیه برنخواهد داشت.

 

ادامه مطلب ...

مرکز فرهنگی اسلامی آلبانی از معماران بیگ ؛ تعاملی جدید میان سه مذهب

 


معماران بیگ برنده رقابت طراحی یک مرکز فرهنگی در آلبانی گشته اند. تیرانا، پایتخت این کشور، تحت تحولی عظیم در شهرسازی ست که شامل بازسازی و نوسازی ساختمان های موجود، ساخت چندین بنای خصوصی و عمومی شهری و مفهوم سازی مجدد میدان سندربرگ است. این میدان مهم، سایت مجتمع فرهنگی جدید شهر است که از یک مسجد، یک مرکز فرهنگ اسلامی و یک موزه تطابق مذهبی تشکیل شده است.

آلبانی تقاطع سه مذهب عمده است: مسیحیت ارتدوکس، کاتولیک و اسلام . با پایان کار دو کلیسای جدید شهر، در حال حاضر هر سه مذهب، مکان های جدیدی برای عبادت و پرستش در قلب تیرانا دارند. این مجموعه فرهنگی، به مسلمانان اطراف آن و شهر اختصاص ندارد، بلکه مکانی ست برای آموزش و آشنایی عموم مردم با ارزش های اسلامی و نمادیست کامل برای این مذهب.  

معماران بیگ، در حالی برنده این رقابت شده اند که گروه معماری اسپانیایی آندرس پِریا، معماران استودیو از فرانسه، گروه سرچ از هلند و زاها حدید از لندن جزء پنج فینالیست این رقابت بوده اند.


 

ادامه مطلب ...

معماران نکست برنده ی رقابت طراحی پل پیاده در چانگشـا


معماران نکست برنده ی رقابت بین المللی طراحی پل عابر پیاده بر روی دریاچه میکسی در چانگشا شدند. این پل پیاده، طراحی شده است تا " چیزی بیش از یک اتصال " در میان توسعه اسکله دراگون کینگ باشد و بتواند به عنوان یک فضای عمومی کلیدی عمل نماید. برنامه های کاربردی تفریحی، زیست محیطی و گردشگری نیز به این پل با طول 150 متر و ارتفاع 24 متر اضافه شده اند.

مایکل شراینماچرز می گوید: " این سازه از اتصالات متقاطعی تشکیل شده است که از نوار موبیوس الهام گرفته شده اند. " جان ون دی واتر نیز اضافه می کند: " از سوی دیگر، این طرح به گره چینی که از هنر تزئینات عامیانه چین می آید نیز اشاره دارد. "





شهرهای سورئال؛ تجسم خلق و خوی شهرها



شهر نامرئی مجموعه ای از نقاشی ها با مداد رنگی و رنگ روغن می باشد، که شهرهای خیالی ظهور یافته از ابرها و دودهای شخصیت های واقعی مثل هواپیما، قطار، گردباد و بالهای شاهین را به تصویر می کشد. مارسین کولپنوویچ سایه های مه آلود را با رنگ های طلایی برای تأکید بر تجربه ای سورئال استفاده کرده است.

این هنرمند لهستانی خلق و خوی شهرها را عینیت بخشیده است. شهرها گاهی اوقات در بالای ابرها بازتاب می یابند، یا درون خشم گردباد می چرخند. آنها گاهاً خوشحال یا دیوانه و یا راضی و یا افسرده می باشند.






کوپ هیملبلا؛ انتزاع باغ های چینی در مرکز هنر شانگهای


طرح پیشنهادی کوپ هیملبلا برای مرکز هنر و فرهنگ بین المللی در امتداد دریاچه ی میکسی قرار گرفت. در این اثر معماری به مثابه ابژه, مانند بخش های پیشین باغ شهری چینی سازماندهی شد. منطقه ی سریعاً توسعه یافته در دامنه توسط آب و یک متروپلیس در حال رشد پهلو گرفت. این طرح به دنبال انبوه سازی چشم انداز است؛ با فرم های معمارانه ی مواج که شامل امکانات تفریحی هم می باشد. عناصر سنتی باغ های چینی مانند سنگ ها, گودال ها, پل ها و گل ها در این طرح انتزاعی شده و در مقیاس تغییر شکل یافته اند. به شکلی که به اشکال شهری منطقه ی داهیکسی جان می بخشند. بام ها جزئی از منظر و شبکه ی عابر پیاده می باشند. تفرجگاه اسکله ی فراگیر شکاف بین شرق و غرب را با گردش سازماندهی شده به سمت تئاتری زیبا مقابل پلازا پر می کند. سالن انتظار بزرگ داخلی شامل سیستمی از پل ها, پله ها و سکوهایی است که یک پیش فضای عملکردی در خانه ی اپرای لایه بندی شده تولید می کند. علی رغم انتخاب نهایی طرح زاها حدید کوپ هیملبلا یکی از پنج شرکتی بود که به ارسال طرح خود برای مگاپلکس در شانگهای فرا خوانده شد.











طرح پیشنهادی معماران ووریدونگین؛ برنده رقابت طراحی پلازای مرکزی ماگوک در سئول


در رقابت طراحی پلازای مرکزی شهر ماگوک در سئول، که در تقاطع خیابان فستیوال در مرکز این شهر قرار گرفته است، پروژه ی تسلیمی معماران ووریدونگین، با طرحی پیچیده در محیط شهری اطراف خود به عنوان برنده انتخاب شده است.

این پلازا که محل تقاطع دو خط متروی شهری اصلی و قطار فرودگاه اینچئون می باشد، به یک گره ترافیکی بزرگ تبدیل شده است. سایت این پلازا، در نزدیکی اکوسیستم و فضای سبز متعلق به رودخانه هان قرار گرفته است و با اتصال به پارک جونگنگ و یک رابط فضای سبز بزرگ، به صورت بخشی از یک سیستم فضای سبز پیوسته درآمده است.

جهت گسترش جریان طبیعت گرای این منطقه ی سبز، یک پل عابر پیاده در محور شمال- جنوب سایت قرار گرفته است. با استقرار این پل، نه تنها هدف ارتباط میان پارک جونگنگ و رابط فضای سبز که به دلیل گذر خیابان فستیوال قطع شده، برقرار گشته است؛ بلکه از لحاظ عملکردی و توصیفی، این پل می تواند به یک شناسه ی شهری نیز بدل گردد. مسیر عابر پیاده، منطقه ی تجاری غربی را از میان پلازای فرورفته به خیابان فستیوال متصل می نماید.

پوسته ی خارجی پل عابر پیاده از پنل های خورشیدی، شیشه، دیواره های سبز و چراغهای ال ای دی تشکیل شده است. الکتریسیته ی بوجود آمده از این پنل های خورشیدی توسط چراغ های ال ای دی استفاده می گردند که توسط میزان رفت و آمد عابرین پیاده کنترل می گردد.

در مسیر اتصال به مترو، حسگرهای حرکتی نصب شده اند و اجزای فیزوالکتریک نصب شده بر کف پلازا، انرژی جنبشی ناشی از حرکت افراد پیاده را به سرعت به انرژی الکتریسیته تبدیل می نمایند، به طوریکه این انرژی به صورت لحظه ای منتقل گشته و محیط اطراف را روشن می نماید.

این سیستم های تعاملی به ترویج ارتباطات میان مردم و افزودن نشاط بیشتر به این پلازا کمک بسزایی خواهد نمود. پلازای فرورفته در سطح زیرزمین، اینستالیشن های متنوعی را جهت فعالیت های گوناگون اجتماعی ارائه می نماید. تراس های اطراف و سیرکولاسیون عمودی پلازا جهت ارتباط با سطح همکف، لایه های بیشتری را به فضا می افزاید تا تجسم پیچیده تری را ارائه نماید.

امکانات تجاری که نیاز به دسترسی های بیشتری دارند، در زیر تراس ها و بر روی سطح دوم جای گرفته اند؛ فضایی که جهت اتصال مترو و ترمینال طراحی گشته است. در این میان، یک مرکز خرید با ارتفاع متوسط نیز در سطح زیرزمین همراه با یک فضای نمایشگاهی استقرار یافته است.

از طریق بازشویی بزرگ، نور و تهویه طبیعی ِ فضای زیرزمین تامین می گردد. علاوه بر این، استفاده از عناصر سازگار با محیط زیست همچون حفاظت از جنگل کاری ها، سیستم جمع آوری آب باران، همراه با استفاده از انرژی گرمازمینی و انرژی خورشیدی، این پروژه را در بهینه سازی مصرف انرژی پیشتاز نموده اند.

طراحان این پروژه امیدوارند که با امکان انجام فعالیت های متنوع شهری، این پلازا همچون یک ارگانیسم زنده و پیچیده در محیط شهری ِ اطراف خود، همراه با برنامه های کاربری داخل و خارج میدان به یکپارچه سازی و تکمیل این منطقه ی شهری کمک نماید.


پلازای مرکزی ماگوک

پلازای مرکزی ماگوک