معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

خانه ی کوردوا؛ مواجهه ی معماری و اقلیم



این طرح شامل یک خانه ی تک خانواری در تفرجگاه تابستانی مشترکی در زاپالار است. این قطعه زمین یک شیب ملایم به سمت جنوب غربی با چشم اندازی زیبا به سمت دریا و میتنسیلو دارد. نگرانی اصلی در این مورد بود, که خانه از چشم اندازها بدون تولید فضاهای که در معرض خیرگی نور خورشید می باشند, بهره مند شود. بنابراین اتاق اصلی به سمت دریا چرخانده شد, اما توسط پیش آمدگی شکل گرفته با تراس به سمت جنوب غربی و سایه بانها از نور مصون ماند. و غرق شدن در سایه را ممکن ساخت.

هدف دیگر چارچوب این چشم اندازها به زندگی گیاهی است, به منظور اضافه کردن حافظت از آفتاب در حالی که پیش زمینه ای سبز که به فضای داخلی زندگی می بخشد, را تولید کرد. و این احساس را به طبقه ی دوم کشاند, بدون انجام آن. برای تحقق این امر یک زمین سبزممتد اطراف سه وجه که در معرض خورشید قرار می گیرد, را تولید کردند. چنانچه گیاه ها خانه و چشم انداز را پوشاندند, و حفاظت منفعل زیستی – اقلیمی در مقابل تابش های شدید خورشید را اضافه کردند.

در این تابستان گیاهان خزنده از نهال ها آویزان خواهند شد, و از دیوار سایبانی بالا می روند, و با برگ های سبز آنها را می پوشانند. و نهایتاً سایه تولید می کنند. در حالی که در زمستان برگها به رنگ قرمز تغییر خواهند کرد. و سپس به منظور جذب گرمای خورشید ناپدید می شوند. در بخش شیبدار کار تصمیم گرفتند تک دیواری نگاه دارنده پوشیده با سنگ بسازند.که خانه را احاطه کرده و در برابر تپه ی تولید شده در زمین در اولین سطح مواجه می شود. خانه از دیوار جدا شده و حاشیه ی حیاط را از رطوبت خاک تپه حفظ کرده, و اجازه می هد نور خورشید وارد اتاق خواب طبقه ی اول شود.


نظرات 1 + ارسال نظر
مطی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ب.ظ http://blanche-city.blogfa.com

سلام
با اجازه لینک شدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد