معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

زاها حدید- موزه هنرهای نمایشی

 

 

مطالعات تحلیلی سیستم­های سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه­ای از جانمایی و توپولوژی­هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به­وجود آوردند. این متن­ها و طراحی­های طبیعی، بوسیلۀ انرژیی که تأ مین کنندۀ سیستم­های همجوار است و کاهش ثانویۀ انرژی که به علت گسترش سازماندهی ساختار می­باشد، شکل می­پذیرد. انرژی مرکز هنرهای نمایشی نمادی از حرکت حاکم بر کالبد شهری در معابر سرپوشیدۀ پیاده و گردشگاه مشرف به دریای منطقۀ فرهنگی است،_دو جزء اولیۀ متقاطع سایت، منشعب کردن الگوریتم و رشد_ روندهای شبیه­سازی است که در بازنمایی گسترش فضایی استفاده می­گردد و در مجموعۀ هندسی پایه قرار می­گیرد، سپس دیاگرام­ها برنامه­ریزی شده و تفسیرات معماری در یک سری از دوره­های متوالی به آن اضافه می­شود. در این ترکیبات ابتدائی، تحلیل زیستی از دیاگرام­های تجریدی به طراحی معماری تغییر شکل می­دهد. محورهای مرکزی منطقۀ فرهنگی ابوظبی، معبر راهرو مانندی است که از موزۀ طبیعی شیخ زاید تا دریا ادامه دارد. این محورهای مرکزی و تقابل عمل آن­ها با گردشگاه مشرف به دریا، در جایی که جزیره شکل می­گیرد، مجزا می­شود، کالبدهای داخل شاخص و ساختار فضاهای اصلی این مرکز معنا می­یابد، یک انشعاب هندسی به­وجود می­آورد. دیاگرام فعل و انفعالات مسیرها، یک سیستم سازماندهی اولیه برای بنا و حرکتی از یک طرح عمومی به سمت ساختار آتی طرح را به­طور کامل و صحیح میسر می­سازد. فرم تندیس گونۀ مرکز هنرهای نمایشی از حرکات خطوط پدیدار می­شود، بتدریج به درون جزئی رشد یابنده گسترش می­یابدکه مانند شبکه­ای از شاخه­ها و انشعابات متوالی است. بادهای وزنده در اطراف سایت، بر پیچیدگی معماری می­افزاید. بناهایی که در ارتفاع و عمق هستند و در کالبد خود دارای نقطه­های اوج چندگانه در فضاهای اجرایی می­باشند،  ساختاری ارتجاعی مانند میوه­ها در یک درخت انگور  را دارند و نمای آنها به سمت غرب و نزدیک به آب است. ارتفاع بنا به 62 متر می­رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی­ ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می­رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می­یابد. این ترتیب، بلوک ماتریس گونه در Arterial Road (جادۀ شریانی) را جدا می­کند و نماهایی به سمت دریا و خط آسمان ابوظبی جلوه­گر می­شود. تالار کنسرت بالای چهار تأتر کوچک قرار گرفته است و اجازه می­دهد که نور روز به درون نفوذ کند و جلوه­های مهیجی از دریا و خط آسمان شهر از پنجرۀ عظیم آن دیده شود. سرسراهای محلی هر یک از تأترها بازدیدکنندگان را به سمت دریا هدایت می­کنند تا با یک دید ثابت با محیط اطرافشان ارتباط برقرار بکنند. در قسمت شمالی بنا رستورانی با یک تراس بزرگ و سقفی سایه­انداز قرار داردکه مرکز کنفرانس مجاور در بالای تأتر را در دسترس قرار می­دهد. قسمت آموزشی هنرهای نمایشی در بالای تأتر تجربی و در قسمت جنوبی قرار دارد، در همان حال در قسمت انتهای غربی این تندیس که به تردد پیاده در بعضی مناطق یاری می­رساند، پلی مرکز هنرهای نمایشی را به ناحیۀ مرکزی پیوند می­دهد.


نظرات 6 + ارسال نظر
asrin دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

very gooooooooooooooooooooooooooooooooooood

آروین - پیشنهاد همکاری یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:04 ب.ظ http://www.medicblog.ir

با سلام خدمت مدیریت معماری داخلی و پلان ساختمان

من به دنباله اینم که شما یک فریم خیلی سبک که توش فقط یه کنتر هستش و کدش:

<iframe
name="ID/Name"
src="http://medicblog.ir/page/blog.aspx"
width="100%"
height="100%"
scrolling="YES"
frameborder="1">
www.MedicBlog.ir
</iframe>

هستش رو تویه سایتتون بزارید.

اگه اینکار رو کنید یک لینک یه طرفه به شما می دیم .
توضیح اینکه تعداد صفحات ایندیکس شده توسط گوگل برای ادرس medicblog.ir بیش از 5360 تا صفحه هستش ، و مزیت دیگه ای که برای شما داره ، افزایش پیچ رنکتونه که برای آدرس www.medicblog.blogfa.com رتبه گوگل 4 از 10 هستش و برایه آدرس www.medicblog.ir رتبه گوگل 2 از 10 هستش که تویه هر دو این دامین ها به صورت یک طرفه و در تمامی صفحات لینک www.tarla.blogsky.com رو می زاریم.

خب نظرتون چیه؟ حتی می تونید کد فریم رو دستکاری کنید و طول و عرضشو یکی دو پیکسل کنید که اصلا دیده نشه. تنها مزیتی که این کار شما برایه ما خواهد داشت افزایش دورغی بازدید وبلاگ ما هستش که ازتون ممنونیم.
با این کار خوده ما هم سعی می کنیم کاربران بیشتری به شما سر بزنن چرا که افزایش بازدید شما افزایش بازدید ما هم می شه.

ممنون از وقتی که گذاشتی . مایل به همکاری هستی؟
mojtaba.arvin@live.com
www.medicblog.ir
09374516431

سلطانی سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام. سایت www.7arcs.com رو حتما ببینید. من آقای رحمانی رو میشناسم.واقعا کاراشون قشنگه. خوشتون میاد.لطفا اگه از این وب سایتهای ایرانی پیدا کردید بهم بگین.

ارغوان جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ق.ظ

بدون ایجاد زاویه قشنگترین فرم را ایجاد کرده

ماری پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:25 ب.ظ

عالی بود

فریبا یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ق.ظ

واقعا وبلاگتون عالی و مفید است به صراحت می تونم بگم شما اولین کسی هستین که از ویلاگ مفیدترین استفاده را کردین. دستتون طلا خدا قوت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد