معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

نگاهی تازه به دکوراسیون داخلی

سلام دوستان لطفا با نظرات خودتان  برای بهتر شدن سایت مرا یاری کنید 
  


دکوراسیون داخلی با گستره ای وسیع که هر روز حوضه هایی جدید به آن افزوده میشود در واقع رشته ای ست بسیار جامع که اطلاعات زیادی را در شاخه های مختلف می طلبد. هنر یکی از اصول دکوراسیون میباشد که برای آراستن یک محیط به آن نیاز داریم با اینحال هنر با تمام وسعت خود تنها بخشی از نیازهای یک پروژه دکوراسیون را پاسخگوست . شاید برای یک طرح زیبا از دکوراسیون بایست روانشناسی نیز بدانیم . باید بدانیم که تنها زمانی زیبایی اشیاء به نهایت خود نشان داده می شود و در محیط درک میشود که هر چیز در جای خود قرار گیرد .
به طور مثال یک رنگ در محیطی زیبا دیده میشود و در محیطی دیگر ناخوشایند میشود و این حس خوب یا بد نه به ذات رنگ که به قرار گیری و همخوانی با محیط پیرامونش وابسته است . گاهی سیاه زیباترین رنگ است و گاهی سفید زشت ترین رنگ محیط میشود . این امر در استفاده ما از متریالهای مختلف نیز صادق است . گاهی باید از سنگ استفاده کنیم گاهی از چوب یا آهن یا هزاران ماده و متریال مختلف و این هنر یک طراح است که با دانش خود بتواند متریالهای مختلف را که در برخی موارد دارای تضاد ماهیتی با هم میباشند را نیز به طریقی زیبا در کنار هم قرار دهد که بخشی از یک موضوع واحد گردند . در واقع باید در یک دکوراسیون زیبا ارتباط بین مواد و موضوعات به طوری باشد که همگی یک ماده شوند و تمام رنگها یک رنگ شوند . درست مثل یک طبیعت بکر شوند که همگی با هم یک موضوع را تشکیل دهند . این که چگونه به این تکنیک دست یابیم موضوعی ست که نیاز به درست دیدن دکوراسیون دارد .
یعنی بایست دکوراسیون را با تمام پیچیدگی ها و در عین سادگی اش ببینیم . باید طراح خود جزوی از یک طرح شود تا حس دکوراسیون را به درستی درک کند و به آن زیبایی سرشار از هماهنگی و همخوانی دهد . برای رسیدن به این منظور باید با دکوراسیون زندگی کرد و محیط اطراف را احساس کرد باید نقد کرد باید فهمید . باید بدانیم که نیاز به زیبایی دکوراسیون را خلق میکند . پس دکوری که حس زیبایی را منتقل نکند را نمیتوان دکوراسیون نامید . در راستای همین موضوع از این پس سعی خواهیم کرد که سلسه موضوعات دکوراسیون را بیشتر در شاخه های مختلف در اینجا مطرح کرده و به نقد آن بپردازیم تا درک بهتری از یک محیط زیبا بدست آوریم .

ادامه مطلب ...

رستوران فوق العاده Heineken در فرودگاه بین المللی نیو جرسی

شرکتUXUS این رستوران ( کافه ) فوق العاده را برای Heineken محلی جهت استراحت در فرودگاه بین المللی Newark Liberty در نیو جرسی (New Jersey ) آمریکا طراحی کرده است . این کافه با یک تفکر متهورانه طراحی شده است تا محلی باشد برای رهایی مسافران از شلوغی و استرس سالن های این فرودگاه به همراه سرو نوشیدنی های سرد جهت آرامش و آسودگی مسافران .






ادامه مطلب ...