معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

دیوار هایتان را جلد کنید



کاغذ دیواری ها حتی می توانند به وسیله ی طرح هایشان در ساختار خود بنا موثر باشند. برای مثال کاغذ دیواری ای را تصور کنید که باعث میشود شما احساس کنید اتاقی که در آن هستید بلند تر از اندازه ی معمولش است ( یا حتی می توان این طور برداشت کرد که شما بلند تر شده اید! ) ، یا دیوار هایی که احساس حرکت به بالا را همواره به شما القا کنند. البته شاید شما در این گونه اتاق ها خیلی احساس راحتی نکنید! این گونه کاغذ دیواری ها بیشتر از اینکه کاربردی باشد، هنریست!



در تصویر بالا نوع دیگری از این کاغذ دیواری ها را میبینید که طراحی شده توسط یک معمار آلمانیست. خود این معمار درباره ی طراحیش می گوید : ” با این گونه طراحی ها، مرز بین دیوار ها و پرده ها و کاغذ دیواری ها برداشته می شود ”



طراح دیگری به نام Pottok، در تصویر بالا، از تصاویر تو در توی نهنگ ها و درختان استفاده کرده. نمونه ی این کار ها البته در آثار هنرمندانی مثل “scher” موجود است. البته شاید در اتاق هایی با این پوشش، حداقل دچار سرگیجه بشوید، انتخاب با خودتان!



البته شاید جالب باشد بدانید که کاغذ های دیواری تنها در داخل بنا ها استفاده نمی شوند، بلکه می توان آنها را در نمای خارجی یک ساختمان هم به کار برد. برای مثال، در ساختمان Montalban Theater در هالیوود، به طور کامل با آثار هنری Geoff McFetridge پوشانده شده و نمای متفاوتی به این ساختمان داده.


رستوران conduit

در طراحی داخلی این رستوران طراح به صورت بارزی از خطوط عمودی و افقی استفاده نموده که به این وسیله ایستایی ودر عین حال آرامش را به مشتریان خود القا می نماید .استفاده دکوراتور از نور کم و فضای نسبتاً تاریک و رنگ های تند و تیره نوعی راز آلودگی را در فضای این رستوران ساطع می کند.
استفاده از اجزاء دکوری لوله مانند به صورت خطوط افقی و عمودی حال و هوایی صنعتی را به این مکان داده و از نگاهی انتزاعی تداعی کننده تار و پود های یک پارچه است.
شکل کلی طراحی از حیث انتخاب متریال ، کمیت و کیفیت آن و همچنین نور پردازی ؛مینی مالیستی صورت گرفته که انتخابی برازنده برای نوع کاربرد این محیط است.





طرح هایی از کتابخانه

 طراحی کتابخانه به شیوه نوین و مدرن   






 

ادامه مطلب ...