معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

درهای جدید/modern doors

اگر شما خانه ای با متد جدید طراحی کرده یا خریده باشید، متوجه سختی پیدا کردن درهای مدرن با طرح های جدید می شوید. در های سنتی و نرمال در همه جا موجود هستند اما پیدا کردن یک طرح جدید و نو برای در کار مشکلی ست.
نمونه هایی از درهایی با طراحی نو از Oikos
وبسایت: oikos.it






































طراحی داخلی، حرفه، هنر، صنعت...

  نظر یادتون نره 
 
با تشکر مهدی


طراحی داخلی Interior Design که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظور انجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می شود. این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تاثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تاثیر قرار می دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلا قابل استفاده نیست یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه های اعیانی نیست. طراحی داخلی می تواند برای کل جامعه و طبقات کم درآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان ها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.


از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی های روحی -روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد. از این رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا و احساس و تاثیری که می خواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد. طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مولفه ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزئینی و مبلمان را در برمی گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می گیرد، به همان میزان که شامل جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی میشود، طراحی تجسمی و جنبه های بصری و زیبایی شناسانه را نیز در بر دارد. از این رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتا زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود. اگرچه طراحی داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره است، شناخت الفبای طراحی داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و به ویژه زنان خانه دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تاثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت.



تنوع رنگ در آشپزخانه

مهمترین نکته در آشپزخانه اینست که کابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشد تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت...

مهمترین نکته در آشپزخانه اینست که کابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشد تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت.
آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه است که فعالیت های بسیاری در آن انجام می شود. بنابراین، با اطمینان خاطر می توانید از رنگ های روشن و درخشان که احساس انرژی را با خود به همراه می آورند، در آن استفاده کنید. اگر علاقمند نیستید که از چند رنگ بر روی هر یک از دیوارها بهره ببرید، تنها یک رنگ را به کار برید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آن جا که تقابل هایی میان رنگ ها پدید آید، می تواند منظره ی آشپزخانه را مدرن کند.  


  

رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و سبز، حس زنده بودن و شکوه را برای آین آشپزخانه به ارمغان آورده اند.
این حس حاصل تقابل رنگ های دیوارها و وسایل است. هرگاه احساس کنید که نیاز به روحی جدید در آشپزخانه دارید، به آسانی می توانید برخی از خرده وسایل را عوض کنید و به جای آنها جایگزین هایی با رنگ جدید تهیه کنید .
● طـــــــرح چـــهار خـــانه
برخی از شما ممکن است به طرح های چهارخانه یا راه راه بر روی دیوارهای آشپزخانه علاقه داشته باشید. گهگاه می توان چنین طرح هایی را از میان کاغذهای دیواری یافت. اما اگر طرح دلخواه خود را نیافتید، ناامید نشوید. خودتان دست به کار شوید و الگوی مورد نظر را پدید آورید.
▪ نخست کل دیوارها را به رنگ سفید یا کرم بسیار روشن در آورید. دقت کنید که زیرسازی رنگ ها به درستی صورت گیرد و سطح دیوار صاف و یکدست باشد. سپس، نوارهای باریکی از کاغذ تهیه کنید و درون آنها را با تیغ ببرید.
▪ این نوارها را بر روی دیوارها قرار دهید و درون شان را رنگ آمیزی کنید. مثلاً اگر زمینه ی اصلی کرم رنگ است، می توانید برای نوارها از رنگ سفید استفاده کنید.
▪ پس از این که رنگ خشک شد، نوارها را به صورت افقی قرار دهید تا خطوط افقی را نیز بر روی دیوار پدید آورید. برای این که خطوط صاف و موازی باشند، دقت بسیاری لازم است. برای این منظور، می توانید مثلاً برای کشیدن خطوط عمودی، بالا و پایین دیوار را به فاصله های ۱۰ سانتی متری علامت گذاری کنید تا بتوانید نوارها را دقیقاً موازی هم قرار دهید.
اگر سراسر آشپزخانه سفید باشد، احساس خواهید کرد که در بیمارستان هستید. از این رو، برای جلوگیری از سادگی بیش از حد، رنگ هایی را نیز به طرح خود بیفزایید.
● آبی آشپزخانه
با رنگ ها و شیوه ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی، جذابیت را برای آشپزخانه ی خود به ارمغان آورید. یکی از رنگ های جذاب در آشپزخانه، رنگ آبی است. کاشی های آبی نیز می توانند همین جلوه را پدید آورند.
اگر در زمینه ی اصلی رنگ دیوارها یا کاشی ها، طرح ها و خطوطی نیز دیده شود، بر جذابیت فضا افزوده می شود. از این رو، سعی کنید طرحی را برگزینید که بافت آن نیز به دلنشین کردن فضا کمک کند.