معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

معماری داخلی و پلان ساختمان , آخرین اخبار معماری و معرفی معماران

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ، محوطه سازی ، دفاتر اداری و تجاری ، کناف و نور مخفی ، کاغذ دیواری و

اتاق خواب مدرن

اتاق خواب مدرن
یک اتاق خواب خوب اتاقی ست که احساس آرامش را منتقل کند و مکانی باشد برای استراحت و شارژ مجدد بعد از یک روز کار و فعالیت.
طراحی داخلی اتاق خواب از آن جهت بسیار مهم است که حس آرامش و راحتی را در بدو ورود انتقال دهد. اولین فاکتورهایی که در اتاق خواب چشم ها را خیره می کنند، رنگ دیوارها، کفپوش و تخت خواب است پس باید آنها را یه گونه ای رنگ بندی کرد که در اولین نگاه حس آرامش را منتقل کنند.
از طرفی چیدمان اتاق باید کاملا بر اساس نظر صاحب اتاق باشد چرا که سبک چیدمان اتاق نمایانگر شخصیت فرد است.
دکوراسیون اتاق را ساده، جذاب و همواره مرتب نگه دارید اما تغییرات جزئی چیدمان و رنگ را در ابتدای هر فصل فراموش نکنید تا همیشه اتاق خواب منحصر به فرد و جذابی داشته باشید.
در اینجا تصاویری از طراحی های مدرنی از اتاق خواب را می بینید که می تواند الهام بخش شما برای طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان باشد.












































طراحی داخلی سنتی ایران

معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران، از زمان‌های دور با آدمی‌همراه بوده‌است…. مصریان باستان همواره توجه ویژه‌ای به‌ارایه بندی فضاهای داخلی داشته‌اند و با استفاده‌از نقاشی و تندیس‌ها بر غنای فضای داخلی معابد و مقابر خود می‌افزودند.‌ از دوران رنسانس نیز که معماران همراه و همگام با سایر هنرمندان به دنبال تولید فضاهای معماری متفاوت بودند، توجه به فضاهای داخلی اهمیتی کم‌تر از کلیت بنا نداشته‌است.‌ نقاشی‌های میکل آنژ مانند آنچه در سینسیناتی دیده‌می‌شود از این ‌قبیل طراحی‌های داخلی است که هنرمندی نفاش سعی بر فضا سازی داخلی کرده‌است.‌ در ایران نیز توجه به فضاهای داخلی جدای از نماهای خارجی همواره مورد توجه معماران قرار داشته‌است.در مجموعه عظیم تخت جمشید که برای ساخت آن تمام هنرمندان و صنعتگران خبره دنیا به‌ایران آورده شدند، حجاری‌ها، جزئی تحکیم کننده در فضاهای داخلی است.‌ کاخ‌های بزرگ هخامنشی در پاسارگاد، تخت جمشید و شوش علاوه بر اینکه شاهکار معماری هستند از نظر هنرهای تزیینی اهمیت فوق‌العاده دارند. حجاری این کاخ‌ها در کمال دقت و ظرافت انجام گرفته و کلیه جزییات بر روی سنگ حجاری شده‌است. برای نمونه باید از نقش داریوش بزرگ و خشایارشا بر دیوار بنای خزانه داریوش در تخت جمشید نام برد.این نقش، داریوش را در حالیکه بر تخت نشسته و گل نیلوفر در دست و دو بخور‌دان در جلو او قرار دارد نشان می‌دهد. در مقابل داریوش مردی با لباس مادی ایستاده و دست خود را جلو دهان گرفته‌است. پشت سر داریوش، خشایارشا ولیعهد او ایستاده و در پشت خشایارشا به ترتیب یک سردار پارسی و اسلحه دار مخصوص شاه و بالاخره دو سرباز گارد شاهی ایستاده‌اند. علاوه بر حجاری از کاشی مینایی نیز در تزیین کاخ‌ها استفاده شده‌است که نمونه‌ آنها نقش سربازان جاوید در شوش است.‌ ستون‌های بلند و سرستون‌های عظیم هخامنشی نیز کاملاً جنبه تزیینی داشته‌اند. قسمت جالب حجاری، نقش خنجری است که به کمر اسلحه دار مخصوص شاه بسته شده‌است غلاف این خنجر بهترین معرف هنر تزیینی در ایران عهد هخامنشی است.
در مساجد ایران نیز توجه به تمام جزئیات فضای داخلی مثل رنگ، آرایه و میزان نور به دقت مورد توجه بوده‌است.‌ طراحی هر فضا به تناسب عملکرد فضا صورت می‌گرفته‌است. شبستان‌های جنوبی با ارتفاعی معمولا کمتر و طراحی متفاوت از سایر شبستان‌ها بوده‌اند و ایوان‌ها و ورودی‌ها معمولا با دقت کاشی‌کاری می‌شدند. کاربرد آجر در معماری دوره سلجوقی بسیار رواج پیدا کرد و از انواع طرح‌های هندسی در آجر استفاده می‌شد. هنر آجرتراشی و تزیینی بنا با آجرهای تراشیده، از قرن پنجم قمری در ایران معمول بوده‌است. در کنار این تزیینات بسیار زیبای آجری، کتیبه‌ها و خطوط تزیینی،‌ با استفاده‌از آجر تراشیده، یکی از ویژگی‌های معماری سلجوقیان است. شیشه‌های دوره‌اسلامی‌که‌ آغاز آن (قرن هفتم و هشتم میلادی) قرن اول قمری است، از آمیختگی میان تمدن‌های امپراتوری روم شرقی (بیزانس) و پارت و ساسانی،‌ در ایران حاصل شده‌است. با توجه به‌اشیاء شیشه‌ای کشف شده، این هنر در سمرقند،‌ شهر ری،‌ جرجان و نیشابور رونق بسزایی داشته‌است. وجود اشیاء متعلق به سده پنجم تا اوایل سده هفتم قمری حکایت از رونق صنعت شیشه‌گری در دوره سلجوقی می‌کند و با کشف اشیای شیشه در جرجان ونیشابور می‌توان نواحی خراسان و گرگان را از جمله مراکزساخت اشیای شیشه‌ای دانست. در اوایل دوران اسلامی ‌کاربرد گچ در تزئینات معماری، از جایگاه والایی برخوردار بود بطوریکه‌ اغلب سطوح بناها را با آن اندود می‌کردند و روی آن را گچ‌بری رنگی تزئین می‌کردند.

در قرن پنجم هجری قمری، تغییراتی در ظاهر گچ بریها پدیدار گشت که محصول خلاقیت و ابتکار بود. در این دوره گچ بری از نظر تنوع اجراء به مرتبه حیرت انگیزی دست باقتو در اغلب موارد و در نحوه‌استفاده‌از گچبری نیز تغییراتی پیدا شد به گونه‌ای که کم کم بطور موقت، گچ بری جای خود را به رشد عظیم آجر کاری دوره سلجوقی داد. اما این بدان معنا نبود که گچ بری جایگاه والای خود را بطور کلی از دست بدهد چرا که وجود گچ بریهای بسیار غنی همچون گنبد علویان همدان موید این نکته‌است که گچ بری به موازات آجر کاری به پیشرفت و تکامل خود ادامه داد.‌

در دوره صفوی، تزیینات چوبی در بناهای غیرمذهبی دارای نقش اصلی بود و در آنها میزان بیشتری ازتذهیب‌کاری و نقاشیهای لاکی استفاده می‌شد. طرحهای آنها با هنر مینیاتور دارای رابطه نزدیکی بود. کنده‌کاری و خراطی به ویژه در درها و سقفها خود هنر خاصی دراین دوره بوده‌است. نقاشی‌های دیواری (فرسک) در کاخ عالی‌قاپو، قصر اشرف و چهلستون و همچنین آیینه‌کاری به عنوان نوعی تزیین جدید دربناها، مانند آیینه خانه، مورد استفاده قرار گرفته‌است. هنر کاشیکاری و همچنین شاهکارهای درخشان و پرجاذبه هنر گچبری پس از اسلام در ایران که‌از بناهای دوره سلجوقیان و ایلخانیان رواج یافت، در دوره صفویه به‌اخرین حد زیبایی وتکامل رسید. سه قسم کاشیکاری مهم در تزیین بناهای این دوره چشمگیر هستند: کاشی یکرنگ، کاشی موزاییک یا معرق و کاشی هفت رنگ. بناهای دوره صفوی که با این نوع کاشیکاری آرایش شده‌اند، در هیچ جای دنیا نظیر ندارند. نکته قابل توجه در تزئینات داخلی و خارجی بناهای سنتی ایران این است، که تزئینات جزئی از بنا بوده و هیچ گاه به صورت بزک و عنصری اضافی نبوده‌است حتی در دوره‌ای سفت کاری و تزئینات هم زمان اجرا می‌شد.‌ این میزان توجه به‌ارایه و تزئینات سبب ارتقای کیفیت فضاهای مورد استفاده بوده‌است.‌ معماری کویری ایران به ویژه در خانه‌ها، به علت ماهیت درونگرای آن سرشار از نمونه‌های بدیع و زیبای طراحی داخلی است که در آن ایجاد فضایی در تضاد با محیط کویری و القای حس زندگی و سرسبزی درون بنا از مهمترین اهداف معماران سنتی در طراحی داخلی بوده‌است. استفاده‌از شیشه، آئینه، گچ کاری و هنرهای ظریفه دیگر در تزئین و آرایه بندی فضا، تمام ملاحضات زیبایی شناسی، اقلیمی‌و حتی شرعی را نیز شامل می‌شده‌است به عنوان مثال شکل‌گیری آیینه‌کاری به عواملی چند بستگی داشته‌است.

این عوامل عبارتند از:
1 ـ نیاز به روشنایی موجب شد تا از آیینه برای تزئین استفاده شود. زیرا در این صورت با حداقل نور می‌توان روشنایی زیادی ایجاد کرد.
2 ـ چون طبق دستورات دینی هنگام عبادت نباید چهره خود را در آیینه دید، آیینه‌ها به حال شکسته قرار گرفتند به نحوی که‌اگرچه در مقابل آن قرار گیرید نمی‌توانید چهره خود را ببینید.
3ـ علاقه به تزئین زیارتگاه‌ها موجب شد تلاش برای تزیین بکار رود.
4- چون بکارگیری تصاویر موجودات زنده‌اعم از انسان و حیوان در محل عبادت در اسلام در مقابل نمازگزار مجاز نیست تزئینات شکل هندسی بخود گرفت. این ویژگی‌ها آثار هنری آیینه‌کاری را در ایران بوجود آورد.
در دوران قاجاریه که به سبب تعاملات فرهنگی و مراودات سیاسی، معماری اروپایی به جای معماری ایران در ساختمانهای دولتی و برخی کاخها الگو قرار گرفت، توجه به هنرهای ظریفه‌افزون شد.‌ نمونه‌های زیبایی از پنجره‌های رنگی، گچ کاری و آئینه کاری را می‌توان در خانه‌های به جامانده‌از دوران قاجار به ویژه در کاشان یافت.‌ خانه بروجردیهی به عنوان یکی از بهترین آثار معماری ایران سرشار از خلاقیت‌های هنرمندان سنتی ایران است.

منابع
ـ پُرادا، ایدت، هنر ایران باستان «تمدنهای پیش ازاسلام»، ترجمه یوسف مجیدزاده، تهران، 1357.
ـ پوپ، آرتور اپهام،‌ معماری ایران، ترجمه غلامحسین صدری افشار، تهران، 1366.
ـ کریستن سن، آرتور، ایران در زمان ساسانیان، ترجمه رشید یاسمی، تهران، 1334.
- گدار، آندره، هنرایران، ترجمه بهروز حبیبی، دانشگاه ملی، تهران، 1358.
ـ گدار، آندره، آثار ایران، ترجمه سروقد مقدم، مشهد، 1367.
ـ گیرشمن،‌ رمان، ایران از آغاز تا اسلام، ترجمه محمد معین، تهران، 1336.
ـ گیرشمن، رمان، هنر ایران «ماد و هخامنشی»، ترجمه عیسی بهنام، تهران، 1371.
ـ گیرشمن، رمان، هنر ایرانی «اشکانی و ساسانی»، ترجمه بهرام فره‌وشی، تهران، 1370.
ـ ویلسن،‌ کریستی، تاریخ صنایع ایران، ترجمه عبدالله فریار، چاپ دوم، تهران، 1366

فروشگاه

توماس هیترویک منهتن را با طراحی فروشگاه جدیدش برای Longchamp حیرت زده کرد.




 

به قول اسکار وایلد همه چیز با یک کیف دستی شروع شد. در سال 2003 شرکت بین المللی فرانسوی Longchamp ، بزرگترین تامین کننده لوازم لوکس، برای طراحی یک کیف دستی، از مبتکر خستگی ناپذیر توماس هیترویک دعوت بعمل آورد. او هم به درستی به فکر یک کیف زیپی افتاد، نمونه ای از یک مدل نه چندان معروف، با این فکر که در آن یک زیپ بسیار دراز به صورت حلقه های افقی هم مرکزی به دور کیف پیچیده شده است در حالیکه قابلیت فشرده شدن و کش آمدن را همانند یک آکاردئون کوچک اما فوق العاده زیبا، به آن میدهد. پس از این نخستین پروژه پرهیاهو رابطه Longchamp / Heatherwick اکنون در کار جدی دیگری به صورت محکمتری ادامه می یابد. این پروژه که مربوط به تکمیل نهایی و جنجال برانگیز یک فروشگاه جدید Longchamp در نیویورک است، اولین ناو فرماندهی شرکت محسوب می شود.




 

Longchamp نیویورک در حالیکه اولین طبقه از تنها ساختمان موجود در جنب چهارراه را به خود اختصاص داده، با سنگ فرش فوق العاده کمی که وجود دارد، بیشتر به یک کرجی می ماند تا یک ناو فرماندهی، حداقل از نمای بیرونی. این ساختمان که اولین بار در اواسط دهه 1930 ساخته شد، از یک بازسازی بد در دهه 1980 رنج میبرد.




 

اغوا و جلب توجه خانمهای کیف دوست مشکل پسند از ورای جنس لوکس بسیار زیبا و جذاب گرفته تا جای امن تابناکی برای وسایل چرمی لوکس، چالش اصلی طراحی هیترویک بود، اما او تا مرحله جلب اعتماد آنها پیش رفت. پلکان تماشایی مجللی مثل یک چشمه آرام به دور قسمت دایره وار مرکزی در جریان است، به طوریکه کرور کرور از خریداران با لبان خندان به خود زحمت رفتن به طبقات بالا را فقط به خاطر دیدن پلکان، می دهند.

آنچه بیش از راه پله ها از حالت تندیس گونه ای برخوردار است، بنای داخلی ساختمان می باشد که می تواند به عنوان مجموعه ای از شکلهای روبان مانند تعریف شود که از فولاد سخت به ضخامت 5/1 اینچ ( 38میلیمتر ) ساخته شده است. لایه های فلزی صیقل داده شده و جلا خورده به طور منظم و با ملایمت تمام برآمده و برجسته هستند تا شکل و قیافه ای مبهم اما بسیار اغوا کننده ازکف و خیز پله ها را ایجاد کند.
این پلکان که به دنیای درخشان کیف مشرف است، در میان نرده شیشه ای بسیار نازکی محصور شده است که مثل پارچه شفاف و نازکی، مواج و درخشان است.






 

هیترویک، با استفاده از موادی که همگی با استاندارد صنعتی صفحه های سطح شیشه ای مطابقت دارد و دارای استحکام مناسب و بازتاب ناپذیری هستند، در پی چیزی بوده که بطور هوس انگیزی سیال و زرق و برق دار باشد.نتیجه پیشرفت یکساله طرحی نهایی بود که از فناوری شیشه جلوی اتومبیل استفاده شده بود، هریک از قطعات مثل تار عنکبوتی پیچیده و تا خورده بود و هرکدام بی نظیر.




 

در طبقه اصلی فروش همین حرکت مواج جالب توجه ادامه دارد. سقف چوبی لایه ای با دقت علمی فوق العاده ای برش خورده است و لایه های شکاف خورده با اندازه های مساوی به سمت پائین باز شده اند تا طبقات ویترینی کوچکی را فراهم آورند در حالیکه تمام اجزا و سازه های داخلی ساختمان را نیز در معرض نمایش قرار می دهند. با همان اسلوب شکاف خوردن و باز شدن، کف زمین نیز تغییر شکل داده شده است به طوریکه مجموعه هایی از سطوح که با زیبایی کامل انحنا داده شده اند، شکل گرفته که بر روی آنها محصولات دست ساز بسیار زیباو با سلیقه Longchamp به طرز آراسته ای چیده شده اند.




 

طبقه دوم جدید شامل کالاهای تجاری با دفاتر و نمایشگاه و یک باغ بالای بام بسیار دل انگیز و مجلل می باشد. همه این مجموعه درست شبیه شهر نیویورک است همچنانکه توسط صحنه های Bacchanalion در مهمانی افتتاح مورد تایید قرار گرفت( و به عنوان قسمتی از یک نمایش تلویزیونی بر اساس آخرین آثار هیترویک پخش شد.) اما درکنار این طرح به دور از هرگونه پوچی، نکات بسیار مهم چندی نیز وجود داردکه درباره اهمیت حرفه، ابداء ساخت وساز و اینکه مرزها چگونه می توانند و باید اعمال شوند، میبایست مورد توجه قرار گیرند.این شاید نمونه معماری مربوط به بحث آشنای طراحی مد باشد؛ در مورد برتریت ذاتی خیاطی درجه یک بر لباسهای حاضری.Longchamp به سادگی میتوانست آسودگی های متداول و آرامش تجمل گرایانه را برگزیند اما در عوض با انتخاب یک راه جذابتر، پاداش این اعتماد را صمیمانه دریافت کرد.





 


 


 


 


 




 

آبشارهای خانگی

این دیواره سنگی توسط نیروی جنبشی فواره‌ها و همچنین پوشش مسی موج‌دار و سنگ ریزه‌هایی که طبق الگویی خاص ترکیب یافته‌اند صدای آرامش بخشی را تولید می‌کنند. آب در قسمت پایین در یک تشتک زیبای مسی، ریخته می‌شود و توسط پمپ قابل تنظیم دوباره به قسمت‌های بالا فرستاده می‌شود. تأثیر بصری آن به وسیله چراغهای روشن کوچک که ساختار این دیوار را روشن می‌کند تشدید شده است. این دیواره75/18 اینچ عرض، 5/6 اینچ عمق و48 اینچ ارتفاع دارد.





آبشارهای خانگی شرکت Harmonic invironments

این شرکت آب را برای خلق محیطی آرام و راحت وایجاد نیروی آرامش بخش استفاده می کند . گرچه آب به عنوان پاک کننده هوا و آرامش بخش شناخته شده است و کار کردن با آن مشکل است به هر حا ل طیف گسترده ای از آبشارها ی خانگی شگفت انگیز را متناسب با در خواست کارفرما و متناسب با کاربری محل عرضه کرده است.در کاربری های مسکونی آنها می توانند به عنوان شومینه باشند، ارائه ای امن وآرام بدون خطر برای بچه ها وحیوانات خانگی .


شیشه مرکزی که سطحی را برای جریان آب فراهم می آورد با نور پردازی چشمگیری ترکیب شده است و می تواند یک عنصر شاخص و ممتاز در هر خانه ای باشد. آبشار خانگی بدون صدای چکه و به آرامی جریان دارد و تنها صدای آن، صدای جریان های آبشاری آب است.حتی تعمیر ونگهداری آن ساده است وبا سیستم شتشوی خاصی 1بار در ماه قابل تنظیم است.














آبشارها ی خانگی spirit element


فواره خانگی شگفت انگیز ترین راه برای آوردن طبیعت به فضای خانه است. این نوع آبشا ر خانگی شامل تایل های سنگی رنگارنگ که با فرمهای زیبای مسی ترکیب شده اند است ومسها در برای تغییر رنگ حفاظت شده اند. این دیواره سنگی "73 ارتفاع ، "36عرض" 6 عمق دارد که به دیوار نصب شده می شود.



 





آبشارهای خا نگی bluworld


این آبشارهای خانگی مجلل با طراحی زیبا وکیفیت بالا، نامزد استفاده در ساختمانهای مسکونی بزرگ و لوازم تجاری شده اند. این آبشارها از گرانیت و شیشه های آییینه ای زیبا ساخته شده اند که محیط های زیبایی برای داخل خانه ها به وجود آورده اند. آنها در رنگها و سایز های مختلف برای هر سلیقه ای با خصوصیاتی مثل تنظیم پذیری جریان آب، کنترل درجه صدای آن، روشنایی، تخته سنگ قابل انتقال، موجود می‌باشند بعلاوه از افزودنی های معطر می توان در آن استفاده کرد که عطری خوش آیند در خانه رابه وجود می‌آورد. در ضمن این آبشارها یکپارچه و آماده نصب است و فقط باید از آب پر شده وبه پر زده شوند.